Het is deze week ‘de week zonder vlees’. Als flexitariër vind ik het geweldig dat er aandacht is voor het eten van minder vlees. Wat ik vaak zie gebeuren bij mensen die minder vlees willen gaan eten of vegetariër worden, is dat ze vergeten hun vlees goed te vervangen. De kans op tekorten van vitamines is namelijk groot. Al zul je dit pas op lange termijn gaan merken.

Tips die je daarbij kunnen helpen zijn:

  • Eet volgens het seizoen, download de kalender: seizoensgroenten.pdf (5 downloads) .
  • Neem een goede, eiwitrijke vleesvervanger. Let goed op het etiket.
  • Vegetarisch betekent niet: Gezond. Er kan behoorlijk wat rotzooi zitten in de vleesvervangers.
  • Maak zelf je falafel en bonenburgers.
  • Neem peulvruchten als vlees vervanger naast je groenten.
  • Tofu en tempeh zijn lekker gemarineerd als saté….
  • Persoonlijk vind ik de vegetarische worst van Unox niet tegenvallen….
  • Zeewier, eieren (uiteraard niet voor vegans) en noten zijn ook goede vervangers voor vlees.
Kathelijn
Sociaal

Kathelijn

Eigenaar van Natuurlijk Bij Kaat at Natuurlijk Bij Kaat
Kathelijn (1979) heeft vanaf haar puberteit gestoeid met de eetstoornis BED, Binge Eating Disorder. Eetbuien tot je niet meer kan. Dit resulteerde in 20 kilo overgewicht. Door het ziekbed, en overlijden van haar moeder (2011) zag zij dat ze op deze manier nooit oud zou worden en is zij gezonder gaan leven. Met als resultaat een gezond gewicht en een fit lichaam. Door haar persoonlijke ervaring en opleidingen over voeding en leefstijl inspireert zij nu andere vrouwen naar een blijvend gezonde leefstijl.
Kathelijn
Sociaal

Latest posts by Kathelijn



Nee, bedankt!

Share This