Vanmorgen stond Jan Denneman in de krant met zijn licht-expertise. Sinds een jaar ken ik Jan. Hij weet echt zo enorm veel over licht. Ik leer enorm veel van hem. Als health-coach weet ik wel de basis, van hoe belangrijk licht is, de aanmaak van melatonine, vitamine D etc. Maar Jan, Jan is wat dat betreft mijn held. Super leuk dan ook om vanmorgen dit artikel te lezen. Hij geeft 4 tips om de schade van het verzetten van de klok te beperkten. Ik deel ze graag met jou zodat jij lekker in balans komt (of blijft als je dat nu bent😘):

Bedtijd

Houd je vaste tijdschema aan. Eet op dezelfde tijden en ga vooral de nacht na het verzetten van de klok naar bed op de tijd die je gewend bent. Ook al ben je nog niet moe omdat je een uurtje mist.

Trek er op uit

Zorg voor beweging in de buitenlucht; sporten, wandelen, spelen en fietsen bijvoorbeeld. Het liefst in de ochtend maar zeker voor het avondeten

Op tijd naar binnen

Zorg dat je in de maanden dat de dagen echt lang zijn, niet te lang buiten bent. Eigenlijk moet je minstens twee uur voordat je gaat slapen niet meer in het daglicht komen.

Donkere gordijnen

Maak gebruik van verduisterende gordijnen. Zo is het ‘s avonds donker in je slaapkamer en heb je geen last van het ochtendlicht als je nog wilt slapen.

Sociaal
Latest posts by Kathelijn (see all)

Receptenboek

  • Vul dit formulier in en ontvang 3 hormoon-proof recepten in je mailbox
  • *Dit is het welkomstkado voor de nieuwsbrief

 

 

Share This
× Waar kan ik je mee helpen?