Michelle (Beautysalon for you) en ik geven jou 4 tips om beter te slapen. Niet alleen in de bizarre tijd waarin we mu leven, maar ook daarna weer.

Beter slapen in deze Corona periode.

Lig je veel wakker? Droom je anders als dat je voorheen deed? Of word je wakker met wallen onder je ogen? Dat kan te maken hebben met de situatie waar we ineens in zijn terecht gekomen. De een is misschien heel bewust van alles wat er gebeurt en een ander kijkt het misschien wel dag voor dag. Vergeet niet dat stress ook om de hoek kan komen kijken, maar wat doet stress met onze slaap?

We proberen nu zoveel mogelijk thuis te blijven en ook thuis te werken. Wat gebeurt hierdoor? Onze structuur en dagritme vallen weg. Dat kan zorgen voor kwalitatieve mindere slaap, terwijl we in deze stressvolle maar ook onzekere tijd dat juist nodig hebben voor onze fysieke en mentale gezondheid. Vrouwen geven aan lang te woelen of moeilijk in slaap te komen, terwijl andere zich overdag juist moe en duf voelen.

Oude en nieuwe rituelen

Bewegen, verzorging en voldoende daglicht dragen bij aan een goede nachtrust, maar schieten er juist nu weleens bij in. Normaal krijg je op een bepaalt moment de drang om te gaan slapen, maar die verandert als je de hele dag binnen op je stoel hangt. Probeer eens een nieuw avondritueel. Waarin je jezelf ook eens lekker in de watten legt met ontspannende muziek op de achtergrond en bijvoorbeeld een fijne gezichtsmassage voor je gaat slapen.

Volgens de hersenstichting slapen we gemiddeld zeven uur en twaalf minuten per nacht en is 63 procent van de Nederlanders ontevreden over zijn eigen slaapkwaliteit. Maar hoeveel slaap iemand nodig heeft, verschilt per persoon en zegt nog niets over de kwaliteit. Niet alleen door de verwoeste biologische klok, maar ook door stress, zoals over zieke familieleden of over je baan. Die stress dreigt onbewust door te sudderen in de slaap, een extra factor die kan zorgen voor heftige dromen en een verstoorde slaapkwaliteit. Juist de kwaliteit van slapen staat onder druk.

En die kwaliteit kunnen wij je weer geven. Neem eens contact op met een van ons om te kijken waar we je bij kunnen helpen om een goed en fijne nachtrust te hebben. Maar hier alvast wat tips wat je zelf kan proberen!

Vier tips voor een betere nachtrust:

1. Schrijf stress uit je hoofd

Probeer om zo veel mogelijk van die ellende al vroeg in de avond te overdenken. Sta een kwartier heel actief stil bij wat je allemaal meemaakt en schrijf het op, daarna is het makkelijker los te laten, en neem je de onrust ’s nachts niet mee.
Slaaponderzoeker Van Someren van het Nederlandse Herseninstituut weet nog niet precies wat de gevolgen van het thuisleven en de stress op de slaapkwaliteit zijn, omdat we nog nooit zoiets hebben meegemaakt, zegt hij. “Maar ik vrees dat vooral de mensen met een aanleg om licht te slapen het weleens goed voor de kiezen kunnen krijgen.”

2. Vocht afvoeren

Een extra kussen tijdens het slapen. Wallen onder de ogen worden vaak veroorzaakt door vochtophoping. Dat zou kunnen wijzen op minder goed functionerende nieren, aan de andere kant is je slaaphouding ook bepalend voor de ophoping van vocht onder je ogen. Leg een extra kussen onder je hoofd om zo de afvoer van vocht te stimuleren. Een ander bijkomend voordeel is dat je stukken relaxter ligt te slapen.

3. Ga naar buiten

Ga overdag het licht opzoeken, ‘doe’ vitamine D op. Ga naar buiten of ga bij het raam achter je laptop zitten! Om de biologische klok te laten functioneren heb je ’s ochtends licht nodig en ’s avonds juist niet.

4. Blauw licht filter

Zet op je beeldschermen het blauw-licht filter aan. Dit geeft je ogen de nodige rust. Maar gebruik overdag ook een zon-verzorging en blauw-licht filter product. Zodat dit verder geen invloeden heeft op je huid.

Coaching Bij Kaat

Het wordt tijd om voor eens en altijd afscheid te nemen van de oude jij én uit te groeien tot een GEZONDE, FITTE, KRACHTIGE VROUW. Dat is de investering in jezelf meer dan waard. Dat merk je al tijdens het vrijblijvende kennismakingsgesprek voorafgaand aan ons traject!

Mijn manier van denken om te zetten in een gezonde leefstijl, een positievere kijk op mezelf,
het anders en op een gezonde manier denken over voeding.
Dit alles heeft tot resultaat gehad, dat ik 40 kilo ben afgevallen!
Natuurlijk! Bij Kaat
5
2018-07-10T10:37:57+02:00
Mijn manier van denken om te zetten in een gezonde leefstijl, een positievere kijk op mezelf, het anders en op een gezonde manier denken over voeding. Dit alles heeft tot resultaat gehad, dat ik 40 kilo ben afgevallen!
Ik geloofde het eerst niet dat dit mogelijk was om met gewoon eten in balans te komen,
omdat ik altijd strenge diëten ben gewend.
Het kan dus toch 🙂
Natuurlijk! Bij Kaat
5
2018-07-10T10:37:42+02:00
Ik geloofde het eerst niet dat dit mogelijk was om met gewoon eten in balans te komen, omdat ik altijd strenge diëten ben gewend. Het kan dus toch 🙂
Ik ben ook een heel ander mens geworden, veel meer energie, positiviteit en vrouwelijkheid heb ik er voor terug gekregen.
Ik sta niet meer in een hoekje of achteraan. Maar het belangrijkste is dat het super gaat met mijn rug.
Ik raad iedereen aan met gewichtsproblemen ga de strijd aan met jezelf en Kaat steunt je “van dik naar dun”.
Natuurlijk! Bij Kaat
5
2018-07-10T10:37:06+02:00
Ik ben ook een heel ander mens geworden, veel meer energie, positiviteit en vrouwelijkheid heb ik er voor terug gekregen. Ik sta niet meer in een hoekje of achteraan. Maar het belangrijkste is dat het super gaat met mijn rug. Ik raad iedereen aan met gewichtsproblemen ga de strijd aan met jezelf en Kaat steunt je “van dik naar dun”.
Wat ik geleerd heb van Kathelijn is dat de weegschaal niet belangrijk is maar dat goede keuzes maken van je voeding het allerbeste is. Daardoor voel ik me veel fitter, zelfverzekerder en gezonder.
Natuurlijk! Bij Kaat
5
2018-07-10T10:19:49+02:00
Wat ik geleerd heb van Kathelijn is dat de weegschaal niet belangrijk is maar dat goede keuzes maken van je voeding het allerbeste is. Daardoor voel ik me veel fitter, zelfverzekerder en gezonder.
Kathelijn coacht je op een positieve en enthousiaste manier , ook als het resultaat even wat minder is. Ze geeft goede tips over voeding en beweging. In de periode dat ik bij Kathelijn kwam ben ik 9 kg afgevallen. Ik weet nu welke goede keuzes ik moet maken, heb hierdoor weer vertrouwen in mezelf om dit te blijven doen.
Natuurlijk! Bij Kaat
5
2018-07-10T10:35:20+02:00
Kathelijn coacht je op een positieve en enthousiaste manier , ook als het resultaat even wat minder is. Ze geeft goede tips over voeding en beweging. In de periode dat ik bij Kathelijn kwam ben ik 9 kg afgevallen. Ik weet nu welke goede keuzes ik moet maken, heb hierdoor weer vertrouwen in mezelf om dit te blijven doen.
Het verbaast me nu nog steeds dat het zo goed gegaan is, terwijl ik er eigenlijk helemaal geen moeite mee heb gehad.
Het is gewoon echt een andere manier van denken en omgaan met eten, waarmee ik van mijn PMS klachten ben afkomen.
Natuurlijk! Bij Kaat
5
2018-07-10T10:37:25+02:00
Het verbaast me nu nog steeds dat het zo goed gegaan is, terwijl ik er eigenlijk helemaal geen moeite mee heb gehad. Het is gewoon echt een andere manier van denken en omgaan met eten, waarmee ik van mijn PMS klachten ben afkomen.
In tegenstelling tot mijn eerdere trajecten heb ik vertrouwen in mezelf. Vertrouwen in dat ik mijn gezonde leefstijl voort kan zetten. Het vertrouwen dat het in orde komt met mijn gewicht. Het vertrouwen dat ik ook na een terugval mijn gezonde eetpatroon weer kan oppakken. Dit is voor mij nieuw…..Voorheen als het mis ging, kwam het ook niet meer goed totdat ik opnieuw strak aan het afvallen ging (hier gingen jaren overheen). Jaren waarin ik het mezelf kwalijk nam dat ik zo ongezond en veel at.
Natuurlijk! Bij Kaat
5
2018-07-10T10:35:54+02:00
In tegenstelling tot mijn eerdere trajecten heb ik vertrouwen in mezelf. Vertrouwen in dat ik mijn gezonde leefstijl voort kan zetten. Het vertrouwen dat het in orde komt met mijn gewicht. Het vertrouwen dat ik ook na een terugval mijn gezonde eetpatroon weer kan oppakken. Dit is voor mij nieuw…..Voorheen als het mis ging, kwam het ook niet meer goed totdat ik opnieuw strak aan het afvallen ging (hier gingen jaren overheen). Jaren waarin ik het mezelf kwalijk nam dat ik zo ongezond en veel at.
Nu? Nu ben ik tevreden met wie ik ben, accepteer ik dat ik soms verkeerde keuzes maak en dit geeft me de ruimte om weer de goede keuzes te maken.
Natuurlijk! Bij Kaat
5
2018-07-10T10:36:17+02:00
Nu? Nu ben ik tevreden met wie ik ben, accepteer ik dat ik soms verkeerde keuzes maak en dit geeft me de ruimte om weer de goede keuzes te maken.
Ik leerde hoe het brein omgaan met gewoontes, hoe ik omga met voeding. Ik kreeg inzicht in denkpatronen die samen vielen met (eet)gedrag. Ik leerde om bewuste keuzes te maken. Met begeleiding van Kathelijn bereikte ik snel mijn gewenste gewicht
Natuurlijk! Bij Kaat
5
2018-07-10T10:35:39+02:00
Ik leerde hoe het brein omgaan met gewoontes, hoe ik omga met voeding. Ik kreeg inzicht in denkpatronen die samen vielen met (eet)gedrag. Ik leerde om bewuste keuzes te maken. Met begeleiding van Kathelijn bereikte ik snel mijn gewenste gewicht
Ik ben nog niet op mijn streefgewicht maar met behulp van Kathelijn ga ik dit zeker realiseren en het belangrijkste is het stabiliseren. Mocht je nog twijfelen dan hoop ik dat je dit programma gaat volgen. Ik voel me nu al fit en kan nu zeggen dat ik met trots naar mezelf kan kijken.
Natuurlijk! Bij Kaat
5
2018-07-10T10:36:32+02:00
Ik ben nog niet op mijn streefgewicht maar met behulp van Kathelijn ga ik dit zeker realiseren en het belangrijkste is het stabiliseren. Mocht je nog twijfelen dan hoop ik dat je dit programma gaat volgen. Ik voel me nu al fit en kan nu zeggen dat ik met trots naar mezelf kan kijken.
Superbedankt voor je hulp, enthousiasme, gedrevenheid, tips & trucs; altijd met een glimlach waardoor je als klant vanzelf wil presteren!
Met kleine aanpassing in eten, in combinatie met meer bewegen, is het mij gelukt mijn doel te behalen. Geen opvliegers meer.
Natuurlijk! Bij Kaat
5
2018-07-10T10:36:48+02:00
Superbedankt voor je hulp, enthousiasme, gedrevenheid, tips & trucs; altijd met een glimlach waardoor je als klant vanzelf wil presteren! Met kleine aanpassing in eten, in combinatie met meer bewegen, is het mij gelukt mijn doel te behalen. Geen opvliegers meer.
5
11
Natuurlijk! Bij Kaat
Sociaal
Latest posts by Kathelijn (see all)

Pop-up hormoonanalyse


Nee, bedankt!

Share This
× Waar kan ik je mee helpen?