Wat hebben we het getroffen met deze lekkere, warme zomer! Ik houd er van. Maar ik vind alle seizoenen wat hebben, ben dan ook dankbaar in Nederland te mogen wonen.

Slapen is een ander verhaal met dit weer. Vandaar dat ik voor jou 10 tips heb gevonden om beter te slapen met deze hitte.

1. Lakens in de vriezer

Zelf heb ik dit nog niet geprobeerd, ik hoor graag jouw ervaring; Stop voor je naar bed gaat je lakens in een plastic zak en leg ze een aantal minuten in de diepvries. Kleine vriezer? Doe het dan alleen met je overtrek en kussensloop.

2. Neem een lauwwarme douche

Een plakkerig lichaam helpt niet echt om lekker in slaap te vallen. Maar een koude douche nemen is geen goed idee. Neem juist een warme of lauwe douche. Als je koud doucht koelt je huid namelijk wel af, maar gaat je lichaam heel hard werken om je huid ook weer op te warmen. En daardoor krijg je het alleen maar warmer. Wat wel goed werkt is je voeten en polsen even onder een koude straal water houden voor je naar bed gaat. Hierdoor koel je lekker af.

3. Weg met die elektrische apparaten,

ook als het niet heet is helpt dit om beter te slapen. Neem tablets, laptops en smartphones niet mee naar de slaapkamer. Ze geven niet alleen warmte af, ook prikkelen ze je hersenen en dat staat eveneens een goede nachtrust in de weg. Beter is om met een boek in bed tot rust te komen na een warme dag. Hoe meer ontspannen je bent, hoe eerder je slaapt.

4. Flesje met koud water bij je bed

Niet alleen om je dorst te lessen, maar ook om over je gezicht, nek en knieholtes te sprenkelen.

5. Katoen is je beste vriend

Katoenen kleding helpt de warmte tegen te houden. Dit geldt ook voor katoenen beddengoed. Met dit stofje blijf je zo koel mogelijk, het ademt goed door en neemt je zweet op. Denk je: ik gooi alles uit en kruip poedeltje naakt onder de lakens, want dat is lekker fris? Niet helemaal… Je kunt juist beter die katoenen pyjama aantrekken, juist omdat deze dus je zweet opneemt. Doordat je zweet niet op je lichaam blijft liggen, blijft je lichaam koeler.

6. Pas je eten aan tijdens een hittegolf

Eet niet te veel proteïnen, oftewel: eiwitrijk voedsel (denk: vlees, zuivel, vis). Dit zorgt er namelijk voor dat je lichaamstemperatuur omhoog gaat. En eet pittige gerechten. Als je drie uur voor je naar bed gaat pittig eten hebt gehad, ga je in die drie uur flink zweten, waardoor je lichaam afkoelt. Niet voor niets eten ze in Thailand en India zo pittig.

7. Sporten? Doe het ’s ochtends

Verplaats je uurtje sporten tijdens een hittegolf juist naar de ochtend. Als je ’s avonds nog gaat sporten, warmt je lichaam heel erg op.

8. Houd je hoofd koel

Moest je toch naar de wc en kom je niet meer in slaap? Leg een mentholstick naast je bed en smeer een klein beetje van het goedje op je voorhoofd voor een verkoelend effect. Ook fijn: leg een klein handdoekje in de vriezer een uur voordat je naar bed gaat. Als je naar bed gaat leg je deze op je voorhoofd.

9. Je eigen bed

Niet heel romantisch, maar als je echt geen oog dicht doet met deze hitte kun je beter alleen in bed liggen dan met z’n tweeën. Want twee lichamen betekent ook twee keer zo veel lichaamswarmte.

10. Verhuis je bed

In de meeste Nederlandse huizen wordt op de bovenverdieping geslapen. En tja, warme lucht stijgt op. Houd je het écht niet uit in je slaapkamer? Sleep je matras naar beneden of plof een nachtje op de bank.

Coaching Bij Kaat

Het wordt tijd om voor eens en altijd afscheid te nemen van de oude jij én uit te groeien tot een GEZONDE, FITTE, KRACHTIGE VROUW. Dat is de investering in jezelf meer dan waard. Dat merk je al tijdens het vrijblijvende kennismakingsgesprek voorafgaand aan ons traject!

Wat ik geleerd heb van Kathelijn is dat de weegschaal niet belangrijk is maar dat goede keuzes maken van je voeding het allerbeste is. Daardoor voel ik me veel fitter, zelfverzekerder en gezonder.
Natuurlijk! Bij Kaat
5
2018-07-10T10:19:49+02:00
Wat ik geleerd heb van Kathelijn is dat de weegschaal niet belangrijk is maar dat goede keuzes maken van je voeding het allerbeste is. Daardoor voel ik me veel fitter, zelfverzekerder en gezonder.
Ik ben nog niet op mijn streefgewicht maar met behulp van Kathelijn ga ik dit zeker realiseren en het belangrijkste is het stabiliseren. Mocht je nog twijfelen dan hoop ik dat je dit programma gaat volgen. Ik voel me nu al fit en kan nu zeggen dat ik met trots naar mezelf kan kijken.
Natuurlijk! Bij Kaat
5
2018-07-10T10:36:32+02:00
Ik ben nog niet op mijn streefgewicht maar met behulp van Kathelijn ga ik dit zeker realiseren en het belangrijkste is het stabiliseren. Mocht je nog twijfelen dan hoop ik dat je dit programma gaat volgen. Ik voel me nu al fit en kan nu zeggen dat ik met trots naar mezelf kan kijken.
Ik ben ook een heel ander mens geworden, veel meer energie, positiviteit en vrouwelijkheid heb ik er voor terug gekregen.
Ik sta niet meer in een hoekje of achteraan. Maar het belangrijkste is dat het super gaat met mijn rug.
Ik raad iedereen aan met gewichtsproblemen ga de strijd aan met jezelf en Kaat steunt je “van dik naar dun”.
Natuurlijk! Bij Kaat
5
2018-07-10T10:37:06+02:00
Ik ben ook een heel ander mens geworden, veel meer energie, positiviteit en vrouwelijkheid heb ik er voor terug gekregen. Ik sta niet meer in een hoekje of achteraan. Maar het belangrijkste is dat het super gaat met mijn rug. Ik raad iedereen aan met gewichtsproblemen ga de strijd aan met jezelf en Kaat steunt je “van dik naar dun”.
Ik geloofde het eerst niet dat dit mogelijk was om met gewoon eten in balans te komen,
omdat ik altijd strenge diëten ben gewend.
Het kan dus toch 🙂
Natuurlijk! Bij Kaat
5
2018-07-10T10:37:42+02:00
Ik geloofde het eerst niet dat dit mogelijk was om met gewoon eten in balans te komen, omdat ik altijd strenge diëten ben gewend. Het kan dus toch 🙂
In tegenstelling tot mijn eerdere trajecten heb ik vertrouwen in mezelf. Vertrouwen in dat ik mijn gezonde leefstijl voort kan zetten. Het vertrouwen dat het in orde komt met mijn gewicht. Het vertrouwen dat ik ook na een terugval mijn gezonde eetpatroon weer kan oppakken. Dit is voor mij nieuw…..Voorheen als het mis ging, kwam het ook niet meer goed totdat ik opnieuw strak aan het afvallen ging (hier gingen jaren overheen). Jaren waarin ik het mezelf kwalijk nam dat ik zo ongezond en veel at.
Natuurlijk! Bij Kaat
5
2018-07-10T10:35:54+02:00
In tegenstelling tot mijn eerdere trajecten heb ik vertrouwen in mezelf. Vertrouwen in dat ik mijn gezonde leefstijl voort kan zetten. Het vertrouwen dat het in orde komt met mijn gewicht. Het vertrouwen dat ik ook na een terugval mijn gezonde eetpatroon weer kan oppakken. Dit is voor mij nieuw…..Voorheen als het mis ging, kwam het ook niet meer goed totdat ik opnieuw strak aan het afvallen ging (hier gingen jaren overheen). Jaren waarin ik het mezelf kwalijk nam dat ik zo ongezond en veel at.
Nu? Nu ben ik tevreden met wie ik ben, accepteer ik dat ik soms verkeerde keuzes maak en dit geeft me de ruimte om weer de goede keuzes te maken.
Natuurlijk! Bij Kaat
5
2018-07-10T10:36:17+02:00
Nu? Nu ben ik tevreden met wie ik ben, accepteer ik dat ik soms verkeerde keuzes maak en dit geeft me de ruimte om weer de goede keuzes te maken.
Mijn manier van denken om te zetten in een gezonde leefstijl, een positievere kijk op mezelf,
het anders en op een gezonde manier denken over voeding.
Dit alles heeft tot resultaat gehad, dat ik 40 kilo ben afgevallen!
Natuurlijk! Bij Kaat
5
2018-07-10T10:37:57+02:00
Mijn manier van denken om te zetten in een gezonde leefstijl, een positievere kijk op mezelf, het anders en op een gezonde manier denken over voeding. Dit alles heeft tot resultaat gehad, dat ik 40 kilo ben afgevallen!
Ik leerde hoe het brein omgaan met gewoontes, hoe ik omga met voeding. Ik kreeg inzicht in denkpatronen die samen vielen met (eet)gedrag. Ik leerde om bewuste keuzes te maken. Met begeleiding van Kathelijn bereikte ik snel mijn gewenste gewicht
Natuurlijk! Bij Kaat
5
2018-07-10T10:35:39+02:00
Ik leerde hoe het brein omgaan met gewoontes, hoe ik omga met voeding. Ik kreeg inzicht in denkpatronen die samen vielen met (eet)gedrag. Ik leerde om bewuste keuzes te maken. Met begeleiding van Kathelijn bereikte ik snel mijn gewenste gewicht
Het verbaast me nu nog steeds dat het zo goed gegaan is, terwijl ik er eigenlijk helemaal geen moeite mee heb gehad.
Het is gewoon echt een andere manier van denken en omgaan met eten, waarmee ik van mijn PMS klachten ben afkomen.
Natuurlijk! Bij Kaat
5
2018-07-10T10:37:25+02:00
Het verbaast me nu nog steeds dat het zo goed gegaan is, terwijl ik er eigenlijk helemaal geen moeite mee heb gehad. Het is gewoon echt een andere manier van denken en omgaan met eten, waarmee ik van mijn PMS klachten ben afkomen.
Superbedankt voor je hulp, enthousiasme, gedrevenheid, tips & trucs; altijd met een glimlach waardoor je als klant vanzelf wil presteren!
Met kleine aanpassing in eten, in combinatie met meer bewegen, is het mij gelukt mijn doel te behalen. Geen opvliegers meer.
Natuurlijk! Bij Kaat
5
2018-07-10T10:36:48+02:00
Superbedankt voor je hulp, enthousiasme, gedrevenheid, tips & trucs; altijd met een glimlach waardoor je als klant vanzelf wil presteren! Met kleine aanpassing in eten, in combinatie met meer bewegen, is het mij gelukt mijn doel te behalen. Geen opvliegers meer.
Kathelijn coacht je op een positieve en enthousiaste manier , ook als het resultaat even wat minder is. Ze geeft goede tips over voeding en beweging. In de periode dat ik bij Kathelijn kwam ben ik 9 kg afgevallen. Ik weet nu welke goede keuzes ik moet maken, heb hierdoor weer vertrouwen in mezelf om dit te blijven doen.
Natuurlijk! Bij Kaat
5
2018-07-10T10:35:20+02:00
Kathelijn coacht je op een positieve en enthousiaste manier , ook als het resultaat even wat minder is. Ze geeft goede tips over voeding en beweging. In de periode dat ik bij Kathelijn kwam ben ik 9 kg afgevallen. Ik weet nu welke goede keuzes ik moet maken, heb hierdoor weer vertrouwen in mezelf om dit te blijven doen.
5
11
Natuurlijk! Bij Kaat
Sociaal
Latest posts by Kathelijn (see all)
Share This
× Waar kan ik je mee helpen?