Verhoog jij je libido door je bed mooi op te maken en kaarsjes aan te steken? Of doe je dat al niet meer? Wist je dat je daar meer zin in krijgt als je beter in je vel zit? Ik ga je 3 tips geven die je helpen beter in je vel te zitten en daardoor jouw libido verhogen. Jouw partner kan je niet meer aan! 😉

Dagelijks komen er vrouwen bij mij in de praktijk omdat ze af willen vallen. Als dan het gesprek wat dieper gaat, blijkt dat afvallen hen veel meer brengt dan alleen een gezond(er) gewicht, zoals een hoger libido, en dus meer zin in seks. Want hoe vaak is het niet dat overgewicht een rol speelt in een seksloze relatie? En hoe fijn is dat voor jou en je relatie?

Waarom is een hoger libido fijn?

Een hoger libido zorgt (meestal) voor meer seks, meer seks is vaak een betere relatie (als je seks hebt met je eigen lief 😉), maar ook voor meer oxytocine. Oxytocine is het knuffelhormoon dat een gevoel van geluk en verbondenheid geeft. Vind het overigens niet raar dat je partner na de seks in slaap valt, want oxytocine heeft ook een kalmerende werking. Waarschijnlijk heb je zelf ook wel ervaren dat je, na een heerlijke vrijpartij, beter slaapt.
Behalve overgewicht kunnen ook hormonale disbalansen (70% van de oorzaken van een laag libido is hormoon gerelateerd) de oorzaak zijn van een laag libido. In ieder geval is het belangrijkste dat je ervoor zorgt dat jij lekker in je vel zit, waardoor je weer vaker zin krijgt in seks, zodat er oxytocine wordt aangemaakt en je relatie nog lekkerder loopt.

1. Meer bewegen

Hoe meer testosteron, hoe meer zin in seks. Meer beweging dus! Dat zorgt voor een betere doorbloeding en daardoor de aanmaak van het hormoon testosteron. Krachttraining is, om je libido te verhogen, de beste manier. En nee, je hoeft niet bang te zijn dat jij het figuur krijgt van een bodybuilder. Dat is aan ons vrouwen niet besteed (of je moet jezelf echt droog willen trainen (tot bodybuilder), het ambiëren en het werk ervoor gaan doen).

2. Chocola voor serotonine

Geeft chocola een hoger libido? Nee. Chocola maakt wel serotonine aan, een van de gelukshormonen, waardoor jij je natuurlijk fijner voelt en misschien wel meer zin hebt om tussen de lakens te kruipen met je lief. Maar het is niet bewezen dat het libido ervan omhoog gaat. Wat dan wel? Gezond eten. Stapel die vitaminen lekker op en vul je dosis antioxidanten goed bij. Koolhydraten als witte pasta, witte rijst, suiker kan je beter niet eten. Deze zorgen ervoor dat de insuline stijgt, je kort energie hebt, daarna weer moe bent en je lijf weer om suiker vraagt . En dat zijn juist de dikmakers. Waarschijnlijk heb jij nog minder zin in seks als je 5 kilo zwaarder bent geworden dan nu!

3. Zelfzorg voor meer seks

Het is natuurlijk belangrijk om tijd en aandacht aan elkaar te schenken, maar het is ook belangrijk dat je aandacht geeft aan jezelf, zodat je goed in je vel zit. Pak je negatieve gevoelens en gedachten aan en werk aan een positief zelfbeeld.
Dit kun je doen door goed voor jezelf te zorgen: vraag je af wat je zou kunnen helpen of wat je nodig hebt om je goed te kunnen voelen. Een luisterend oor, een warm bad of een lekkere wandeling om je hoofd leeg te maken? Plan momenten in dat je helemaal niets hoeft, alleen wat jij wilt! Besteed aandacht aan je uiterlijk: koop mooie kleren en verzorg jezelf goed. Dit klinkt als heel logisch, maar doe het maar eens. Ook op die zaterdagmiddag dat je nergens heen hoeft. Wat als je dan een leuk jurkje aan doet, wat doet dat met jou? En je lief? Ben je onzeker over je uiterlijk? Focus dan op de positieve delen van je lichaam en benadruk die. Met een zelfverzekerdere uitstraling ben je nog meer sexy!

De eerste stap naar een leven met meer seks is in ieder geval gezet. Anders was je deze blog niet gaan lezen. En waar een wil is …
Weten hoe jij je hormonen in balans kunt brengen? Hoe je lekkerder in je vel komt te zitten en je je libido verhoogt?

Plan een vrijblijvend kennismakingsgesprek in, in mijn agenda dan gaan we samen ontdekken hoe jij beter in je vel komt te zitten en een heerlijk (seks)leven kunt genieten.

 

 

 

 

Coaching Bij Kaat

Het wordt tijd om voor eens en altijd afscheid te nemen van de oude jij én uit te groeien tot een GEZONDE, FITTE, KRACHTIGE VROUW. Dat is de investering in jezelf meer dan waard. Dat merk je al tijdens het vrijblijvende kennismakingsgesprek voorafgaand aan ons traject!

Superbedankt voor je hulp, enthousiasme, gedrevenheid, tips & trucs; altijd met een glimlach waardoor je als klant vanzelf wil presteren!
Met kleine aanpassing in eten, in combinatie met meer bewegen, is het mij gelukt mijn doel te behalen. Geen opvliegers meer.
Natuurlijk! Bij Kaat
5
2018-07-10T10:36:48+02:00
Superbedankt voor je hulp, enthousiasme, gedrevenheid, tips & trucs; altijd met een glimlach waardoor je als klant vanzelf wil presteren! Met kleine aanpassing in eten, in combinatie met meer bewegen, is het mij gelukt mijn doel te behalen. Geen opvliegers meer.
Kathelijn coacht je op een positieve en enthousiaste manier , ook als het resultaat even wat minder is. Ze geeft goede tips over voeding en beweging. In de periode dat ik bij Kathelijn kwam ben ik 9 kg afgevallen. Ik weet nu welke goede keuzes ik moet maken, heb hierdoor weer vertrouwen in mezelf om dit te blijven doen.
Natuurlijk! Bij Kaat
5
2018-07-10T10:35:20+02:00
Kathelijn coacht je op een positieve en enthousiaste manier , ook als het resultaat even wat minder is. Ze geeft goede tips over voeding en beweging. In de periode dat ik bij Kathelijn kwam ben ik 9 kg afgevallen. Ik weet nu welke goede keuzes ik moet maken, heb hierdoor weer vertrouwen in mezelf om dit te blijven doen.
Ik ben ook een heel ander mens geworden, veel meer energie, positiviteit en vrouwelijkheid heb ik er voor terug gekregen.
Ik sta niet meer in een hoekje of achteraan. Maar het belangrijkste is dat het super gaat met mijn rug.
Ik raad iedereen aan met gewichtsproblemen ga de strijd aan met jezelf en Kaat steunt je “van dik naar dun”.
Natuurlijk! Bij Kaat
5
2018-07-10T10:37:06+02:00
Ik ben ook een heel ander mens geworden, veel meer energie, positiviteit en vrouwelijkheid heb ik er voor terug gekregen. Ik sta niet meer in een hoekje of achteraan. Maar het belangrijkste is dat het super gaat met mijn rug. Ik raad iedereen aan met gewichtsproblemen ga de strijd aan met jezelf en Kaat steunt je “van dik naar dun”.
Ik ben nog niet op mijn streefgewicht maar met behulp van Kathelijn ga ik dit zeker realiseren en het belangrijkste is het stabiliseren. Mocht je nog twijfelen dan hoop ik dat je dit programma gaat volgen. Ik voel me nu al fit en kan nu zeggen dat ik met trots naar mezelf kan kijken.
Natuurlijk! Bij Kaat
5
2018-07-10T10:36:32+02:00
Ik ben nog niet op mijn streefgewicht maar met behulp van Kathelijn ga ik dit zeker realiseren en het belangrijkste is het stabiliseren. Mocht je nog twijfelen dan hoop ik dat je dit programma gaat volgen. Ik voel me nu al fit en kan nu zeggen dat ik met trots naar mezelf kan kijken.
Ik geloofde het eerst niet dat dit mogelijk was om met gewoon eten in balans te komen,
omdat ik altijd strenge diëten ben gewend.
Het kan dus toch 🙂
Natuurlijk! Bij Kaat
5
2018-07-10T10:37:42+02:00
Ik geloofde het eerst niet dat dit mogelijk was om met gewoon eten in balans te komen, omdat ik altijd strenge diëten ben gewend. Het kan dus toch 🙂
Ik leerde hoe het brein omgaan met gewoontes, hoe ik omga met voeding. Ik kreeg inzicht in denkpatronen die samen vielen met (eet)gedrag. Ik leerde om bewuste keuzes te maken. Met begeleiding van Kathelijn bereikte ik snel mijn gewenste gewicht
Natuurlijk! Bij Kaat
5
2018-07-10T10:35:39+02:00
Ik leerde hoe het brein omgaan met gewoontes, hoe ik omga met voeding. Ik kreeg inzicht in denkpatronen die samen vielen met (eet)gedrag. Ik leerde om bewuste keuzes te maken. Met begeleiding van Kathelijn bereikte ik snel mijn gewenste gewicht
In tegenstelling tot mijn eerdere trajecten heb ik vertrouwen in mezelf. Vertrouwen in dat ik mijn gezonde leefstijl voort kan zetten. Het vertrouwen dat het in orde komt met mijn gewicht. Het vertrouwen dat ik ook na een terugval mijn gezonde eetpatroon weer kan oppakken. Dit is voor mij nieuw…..Voorheen als het mis ging, kwam het ook niet meer goed totdat ik opnieuw strak aan het afvallen ging (hier gingen jaren overheen). Jaren waarin ik het mezelf kwalijk nam dat ik zo ongezond en veel at.
Natuurlijk! Bij Kaat
5
2018-07-10T10:35:54+02:00
In tegenstelling tot mijn eerdere trajecten heb ik vertrouwen in mezelf. Vertrouwen in dat ik mijn gezonde leefstijl voort kan zetten. Het vertrouwen dat het in orde komt met mijn gewicht. Het vertrouwen dat ik ook na een terugval mijn gezonde eetpatroon weer kan oppakken. Dit is voor mij nieuw…..Voorheen als het mis ging, kwam het ook niet meer goed totdat ik opnieuw strak aan het afvallen ging (hier gingen jaren overheen). Jaren waarin ik het mezelf kwalijk nam dat ik zo ongezond en veel at.
Het verbaast me nu nog steeds dat het zo goed gegaan is, terwijl ik er eigenlijk helemaal geen moeite mee heb gehad.
Het is gewoon echt een andere manier van denken en omgaan met eten, waarmee ik van mijn PMS klachten ben afkomen.
Natuurlijk! Bij Kaat
5
2018-07-10T10:37:25+02:00
Het verbaast me nu nog steeds dat het zo goed gegaan is, terwijl ik er eigenlijk helemaal geen moeite mee heb gehad. Het is gewoon echt een andere manier van denken en omgaan met eten, waarmee ik van mijn PMS klachten ben afkomen.
Mijn manier van denken om te zetten in een gezonde leefstijl, een positievere kijk op mezelf,
het anders en op een gezonde manier denken over voeding.
Dit alles heeft tot resultaat gehad, dat ik 40 kilo ben afgevallen!
Natuurlijk! Bij Kaat
5
2018-07-10T10:37:57+02:00
Mijn manier van denken om te zetten in een gezonde leefstijl, een positievere kijk op mezelf, het anders en op een gezonde manier denken over voeding. Dit alles heeft tot resultaat gehad, dat ik 40 kilo ben afgevallen!
Wat ik geleerd heb van Kathelijn is dat de weegschaal niet belangrijk is maar dat goede keuzes maken van je voeding het allerbeste is. Daardoor voel ik me veel fitter, zelfverzekerder en gezonder.
Natuurlijk! Bij Kaat
5
2018-07-10T10:19:49+02:00
Wat ik geleerd heb van Kathelijn is dat de weegschaal niet belangrijk is maar dat goede keuzes maken van je voeding het allerbeste is. Daardoor voel ik me veel fitter, zelfverzekerder en gezonder.
Nu? Nu ben ik tevreden met wie ik ben, accepteer ik dat ik soms verkeerde keuzes maak en dit geeft me de ruimte om weer de goede keuzes te maken.
Natuurlijk! Bij Kaat
5
2018-07-10T10:36:17+02:00
Nu? Nu ben ik tevreden met wie ik ben, accepteer ik dat ik soms verkeerde keuzes maak en dit geeft me de ruimte om weer de goede keuzes te maken.
5
11
Natuurlijk! Bij Kaat
Sociaal
Latest posts by Kathelijn (see all)

Pop-up hormoonanalyse


Nee, bedankt!

Share This
× Waar kan ik je mee helpen?