Wist je dat je door het schrijven van gedachtenmodellen een gezond gewicht kunt krijgen? Ik ga je in dit blog uitleggen hoe dit werkt en hoe jij dit zelf kunt doen. Het is namelijk niet de situatie die bepaalt of jij chocolade pakt, maar jouw gedachten. En daar kun je gewoon controle over nemen.

Je komt met je vinger tussen de deur. Je denkt: GDVR-d-GDVR. Dit doet pijn dit wordt pijn hebben de rest van de dag. Dadelijk gaat mijn nagel er nog af. Dan kan ik morgen niet werken, en ik heb morgen een deadline. Hoe langer je erover nadenkt, hoe meer doemscenario’s er door je heen gaan. Je wordt nog bozer op jezelf en je zoekt troost met een stuk chocola De rest van de dag baal je niet alleen van je onoplettendheid, maar ook nog eens van die reep chocola.

Geen chocola maar jezelf herpakken

De situatie is wat die is, je bent met je vinger tussen de deur gekomen. Maar… je kunt je gedachten sturen. Kijk eens anders naar de situatie; wow, wat een mooi leermoment, zie je dat ik focus moet houden . Als ik een ding tegelijk zou doen, zou mij dit niet overkomen. Als ik mijn vinger snel koel, zal de schade wel mee vallen. Je koelt je vinger. Je herpakt jezelf en gaat door met dingen die jou verder brengen i.p.v. dat je chocolade gaat eten en daar de rest van de dag spijt van hebt.

Kies je gedachte

Dit noem ik een gedachtenmodel. Hiermee ga je de situatie niet veranderen, dat kan namelijk niet, maar je verandert jouw gedachten over de situatie.
Het eten van die reep chocola is een gevolg van jouw gedachten, niet van de situatie. Ik heb nog een voorbeeld voor je.

  • Situatie; ik ben alleen thuis
  • Gedachte ; ik verveel me. Er is niets op tv. Morgen moet ik weer werken. Ben zo klaar met dat thuis zitten. Ik wil weer uit eten met vriendinnen. Waar zijn we toch in beland? Ik wil mijn leven terug zoals het was. Ik zie op tegen nog langer ‘opgesloten’ zitten. Ik wil geen online meetings meer. Ik wil mijn ouders weer bezoeken. Wat zou er in de kast liggen?
  • Gevoel; machteloos en onrustig
  • Gedrag; een reep chocola eten
  • Resultaat; het duurt langer voordat ik mijn gezonde gewicht bereik.

    Nieuw gedachtenmodel met nieuwe beter voelende gedachten:

  • Nu, de situatie blijft hetzelfde, je bent nog steeds alleen thuis. Maar…
  • Een nieuwe, beter voelende gedachte kan zijn; wat heerlijk even een moment voor mezelf. Ik kan lekker genieten van een boek zonder gestoord te worden. Normaal kom ik hier niet aan toe. Als alles straks weer open is, ga ik heerlijk dineren met mijn beste vriendinnen. Wat fijn dat we tegenwoordig techniek hebben dat we kunnen beeldbellen. Ik vertrouw erop dat we straks weer heerlijk kunnen genieten van fijn gezelschap.
  • Van deze nieuwe beter voelende gedachten krijg je een ander gevoel. Vertrouwen bijvoorbeeld.
  • Dus ook ander gedrag; je zet een kop thee en pakt een boek uit de kast
  • En het resultaat is dat je je boek eindelijk uit leest en dichter bij je gezonde gewicht komt.

Schrijf als je iets wilt gaan eten waarvan je weet dat je het beter niet kunt eten

Als je op deze manier gaat omdenken zul je merken dat je wereld een stuk lichter wordt. Met regelmaat schrijf ik gedachtenmodellen als deze. Dit kan gaan over eten, over werk, over de liefde. Eigenlijk over alles. Ik zeg tegen veel van mijn klanten: ga schrijven voordat je iets gaat eten waarvan je weet dat je het beter niet kunt eten.
Je kunt ook vooruit schrijven. Als je bijvoorbeeld nu al weet dat je op dinsdagavond alleen thuis bent en een eetbui krijgt, kun je die eetbui aanstaande dinsdag voorkomen. Of als je iets moet gaan doen waar je tegenop ziet. Bijvoorbeeld naar een feestje gaan waar ze altijd bitterballen hebben. Achteraf is ook mogelijk. Om zo te ontdekken wat je valkuil is geweest, toen je die eetbui had.
Als je het e-book Hoe schrijf ik een gedachtenmodel? download, vind je een uitgebreide uitleg én nog een voorbeeld waarin je ziet dat je een gedachtemodel echt overal op kunt toepassen. Ga er lekker mee aan de gang. Leg de lat niet meteen heel hoog door iedere dag te willen schrijven. Begin lekker met twee x per week!

Succes

 

 

 

 

Coaching Bij Kaat

Het wordt tijd om voor eens en altijd afscheid te nemen van de oude jij én uit te groeien tot een GEZONDE, FITTE, KRACHTIGE VROUW. Dat is de investering in jezelf meer dan waard. Dat merk je al tijdens het vrijblijvende kennismakingsgesprek voorafgaand aan ons traject!

Mijn manier van denken om te zetten in een gezonde leefstijl, een positievere kijk op mezelf,
het anders en op een gezonde manier denken over voeding.
Dit alles heeft tot resultaat gehad, dat ik 40 kilo ben afgevallen!
Natuurlijk! Bij Kaat
5
2018-07-10T10:37:57+02:00
Mijn manier van denken om te zetten in een gezonde leefstijl, een positievere kijk op mezelf, het anders en op een gezonde manier denken over voeding. Dit alles heeft tot resultaat gehad, dat ik 40 kilo ben afgevallen!
Ik ben nog niet op mijn streefgewicht maar met behulp van Kathelijn ga ik dit zeker realiseren en het belangrijkste is het stabiliseren. Mocht je nog twijfelen dan hoop ik dat je dit programma gaat volgen. Ik voel me nu al fit en kan nu zeggen dat ik met trots naar mezelf kan kijken.
Natuurlijk! Bij Kaat
5
2018-07-10T10:36:32+02:00
Ik ben nog niet op mijn streefgewicht maar met behulp van Kathelijn ga ik dit zeker realiseren en het belangrijkste is het stabiliseren. Mocht je nog twijfelen dan hoop ik dat je dit programma gaat volgen. Ik voel me nu al fit en kan nu zeggen dat ik met trots naar mezelf kan kijken.
Superbedankt voor je hulp, enthousiasme, gedrevenheid, tips & trucs; altijd met een glimlach waardoor je als klant vanzelf wil presteren!
Met kleine aanpassing in eten, in combinatie met meer bewegen, is het mij gelukt mijn doel te behalen. Geen opvliegers meer.
Natuurlijk! Bij Kaat
5
2018-07-10T10:36:48+02:00
Superbedankt voor je hulp, enthousiasme, gedrevenheid, tips & trucs; altijd met een glimlach waardoor je als klant vanzelf wil presteren! Met kleine aanpassing in eten, in combinatie met meer bewegen, is het mij gelukt mijn doel te behalen. Geen opvliegers meer.
Kathelijn coacht je op een positieve en enthousiaste manier , ook als het resultaat even wat minder is. Ze geeft goede tips over voeding en beweging. In de periode dat ik bij Kathelijn kwam ben ik 9 kg afgevallen. Ik weet nu welke goede keuzes ik moet maken, heb hierdoor weer vertrouwen in mezelf om dit te blijven doen.
Natuurlijk! Bij Kaat
5
2018-07-10T10:35:20+02:00
Kathelijn coacht je op een positieve en enthousiaste manier , ook als het resultaat even wat minder is. Ze geeft goede tips over voeding en beweging. In de periode dat ik bij Kathelijn kwam ben ik 9 kg afgevallen. Ik weet nu welke goede keuzes ik moet maken, heb hierdoor weer vertrouwen in mezelf om dit te blijven doen.
Nu? Nu ben ik tevreden met wie ik ben, accepteer ik dat ik soms verkeerde keuzes maak en dit geeft me de ruimte om weer de goede keuzes te maken.
Natuurlijk! Bij Kaat
5
2018-07-10T10:36:17+02:00
Nu? Nu ben ik tevreden met wie ik ben, accepteer ik dat ik soms verkeerde keuzes maak en dit geeft me de ruimte om weer de goede keuzes te maken.
Het verbaast me nu nog steeds dat het zo goed gegaan is, terwijl ik er eigenlijk helemaal geen moeite mee heb gehad.
Het is gewoon echt een andere manier van denken en omgaan met eten, waarmee ik van mijn PMS klachten ben afkomen.
Natuurlijk! Bij Kaat
5
2018-07-10T10:37:25+02:00
Het verbaast me nu nog steeds dat het zo goed gegaan is, terwijl ik er eigenlijk helemaal geen moeite mee heb gehad. Het is gewoon echt een andere manier van denken en omgaan met eten, waarmee ik van mijn PMS klachten ben afkomen.
In tegenstelling tot mijn eerdere trajecten heb ik vertrouwen in mezelf. Vertrouwen in dat ik mijn gezonde leefstijl voort kan zetten. Het vertrouwen dat het in orde komt met mijn gewicht. Het vertrouwen dat ik ook na een terugval mijn gezonde eetpatroon weer kan oppakken. Dit is voor mij nieuw…..Voorheen als het mis ging, kwam het ook niet meer goed totdat ik opnieuw strak aan het afvallen ging (hier gingen jaren overheen). Jaren waarin ik het mezelf kwalijk nam dat ik zo ongezond en veel at.
Natuurlijk! Bij Kaat
5
2018-07-10T10:35:54+02:00
In tegenstelling tot mijn eerdere trajecten heb ik vertrouwen in mezelf. Vertrouwen in dat ik mijn gezonde leefstijl voort kan zetten. Het vertrouwen dat het in orde komt met mijn gewicht. Het vertrouwen dat ik ook na een terugval mijn gezonde eetpatroon weer kan oppakken. Dit is voor mij nieuw…..Voorheen als het mis ging, kwam het ook niet meer goed totdat ik opnieuw strak aan het afvallen ging (hier gingen jaren overheen). Jaren waarin ik het mezelf kwalijk nam dat ik zo ongezond en veel at.
Ik ben ook een heel ander mens geworden, veel meer energie, positiviteit en vrouwelijkheid heb ik er voor terug gekregen.
Ik sta niet meer in een hoekje of achteraan. Maar het belangrijkste is dat het super gaat met mijn rug.
Ik raad iedereen aan met gewichtsproblemen ga de strijd aan met jezelf en Kaat steunt je “van dik naar dun”.
Natuurlijk! Bij Kaat
5
2018-07-10T10:37:06+02:00
Ik ben ook een heel ander mens geworden, veel meer energie, positiviteit en vrouwelijkheid heb ik er voor terug gekregen. Ik sta niet meer in een hoekje of achteraan. Maar het belangrijkste is dat het super gaat met mijn rug. Ik raad iedereen aan met gewichtsproblemen ga de strijd aan met jezelf en Kaat steunt je “van dik naar dun”.
Ik geloofde het eerst niet dat dit mogelijk was om met gewoon eten in balans te komen,
omdat ik altijd strenge diëten ben gewend.
Het kan dus toch 🙂
Natuurlijk! Bij Kaat
5
2018-07-10T10:37:42+02:00
Ik geloofde het eerst niet dat dit mogelijk was om met gewoon eten in balans te komen, omdat ik altijd strenge diëten ben gewend. Het kan dus toch 🙂
Wat ik geleerd heb van Kathelijn is dat de weegschaal niet belangrijk is maar dat goede keuzes maken van je voeding het allerbeste is. Daardoor voel ik me veel fitter, zelfverzekerder en gezonder.
Natuurlijk! Bij Kaat
5
2018-07-10T10:19:49+02:00
Wat ik geleerd heb van Kathelijn is dat de weegschaal niet belangrijk is maar dat goede keuzes maken van je voeding het allerbeste is. Daardoor voel ik me veel fitter, zelfverzekerder en gezonder.
Ik leerde hoe het brein omgaan met gewoontes, hoe ik omga met voeding. Ik kreeg inzicht in denkpatronen die samen vielen met (eet)gedrag. Ik leerde om bewuste keuzes te maken. Met begeleiding van Kathelijn bereikte ik snel mijn gewenste gewicht
Natuurlijk! Bij Kaat
5
2018-07-10T10:35:39+02:00
Ik leerde hoe het brein omgaan met gewoontes, hoe ik omga met voeding. Ik kreeg inzicht in denkpatronen die samen vielen met (eet)gedrag. Ik leerde om bewuste keuzes te maken. Met begeleiding van Kathelijn bereikte ik snel mijn gewenste gewicht
5
11
Natuurlijk! Bij Kaat
Sociaal
Latest posts by Kathelijn (see all)
Share This
× Waar kan ik je mee helpen?